Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hraní her s neurčitostí
Bajza, Jakub ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací algoritmu expectiminimax pro hry s nulovým součtem.  Poukazuje na komplikace, které mohou nastat, při aplikaci algoritmu expectiminimax na složitější hry  z této kategorie. V rámci práce je také podán způsob tvorby ohodnocovací funkce pro počítačového  oponenta. Použitelnost ohodnocovacích funkcí je demonstrována sadou testů, ve kterých jsou proti  sobě postaveni hráč a počítačový oponent, nebo dva počítačoví oponenti.
Strategická desková hra s neurčitostí
Tulušák, Adrián ; Šimek, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto práca rieši autonómne fungovanie hry Scotland Yard za využitia metód umelých inteligencií pre hranie hier a strojového učenia. Daný problém je úspešne vyriešený pomocou algoritmu pre hranie hier - Alfa-beta. Strojové učenie bolo riešené, ale nebolo úspešné najmä pre veľkú stavovú expanziu a pre nedostatočné možnosti vlastných zdrojov výpočtového výkonu. Riešenie pomocou algoritmu Alfa-beta bolo testované ľudským protihráčom a výsledok testovania ukázal schopnosť AI plnohodnotne konkurovať ľudskému hráčovi. Výsledkom práce je funkčná verzia autonómneho systému, ktorý hrá hru Scotland Yard v zmenšenej hernej ploche. Na základe experimentov so strojovým učením som navrhol niekoľko vylepšení, ktoré by v budúcnosti mohli viesť k funkčnému riešeniu problému strojovým učením.
Strategická desková hra s neurčitostí
Tulušák, Adrián ; Šimek, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto práca rieši autonómne fungovanie hry Scotland Yard za využitia metód umelých inteligencií pre hranie hier a strojového učenia. Daný problém je úspešne vyriešený pomocou algoritmu pre hranie hier - Alfa-beta. Strojové učenie bolo riešené, ale nebolo úspešné najmä pre veľkú stavovú expanziu a pre nedostatočné možnosti vlastných zdrojov výpočtového výkonu. Riešenie pomocou algoritmu Alfa-beta bolo testované ľudským protihráčom a výsledok testovania ukázal schopnosť AI plnohodnotne konkurovať ľudskému hráčovi. Výsledkom práce je funkčná verzia autonómneho systému, ktorý hrá hru Scotland Yard v zmenšenej hernej ploche. Na základe experimentov so strojovým učením som navrhol niekoľko vylepšení, ktoré by v budúcnosti mohli viesť k funkčnému riešeniu problému strojovým učením.
Hraní her s neurčitostí
Bajza, Jakub ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací algoritmu expectiminimax pro hry s nulovým součtem.  Poukazuje na komplikace, které mohou nastat, při aplikaci algoritmu expectiminimax na složitější hry  z této kategorie. V rámci práce je také podán způsob tvorby ohodnocovací funkce pro počítačového  oponenta. Použitelnost ohodnocovacích funkcí je demonstrována sadou testů, ve kterých jsou proti  sobě postaveni hráč a počítačový oponent, nebo dva počítačoví oponenti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.